· 

Short review De Kooi/Birdbox

Short review De Kooi/Bird Box - Josh Malerman. Spoiler alert!

 

⭐️4/5

 

Een boek wat totaal buiten mijn comfortzone valt, maar wat een verhaal! Ik kon het boek amper wegleggen en als ik dat wel deed speelde alles opnieuw en opnieuw door mijn hoofd. Je vraagt je dezelfde dingen af als de personages en ook de onontkoombare vraag: wat zou ik zelf doen als zo een ramp situatie zich voordoet? Het boek word op een bijzondere manier verteld: steeds een hoofdstuk uit de gevaarlijke reis in het heden afgewisseld door een meeslepend hoofdstuk uit Malorie’s verleden. Dit maakt het boek van begint tot eind interessant. Ik heb de film niet gezien dus daar kan ik het niet mee vergelijken, maar het boek is naar mijn mening een aanrader. 


Achterflaptekst van het boek

Aanvankelijk negeerden de mensen de bizarre getuigenissen op het nieuws. Maar er kwamen er steeds meer en ze kwamen van steeds dichter bij huis. Algauw hoorden we dat het bij ons op straat gebeurde, om de hoek. De televisie ging op zwart, de radio zweeg en het internet viel uit. Telefoons stopten met overgaan. En we konden niet meer naar buiten. Want daar zijn zij. En zij mogen niet gezien worden… Malorie voedt haar kinderen binnen op. Iets anders is ondenkbaar. Nog nooit zijn ze buiten geweest. Het huis is stil, de deuren zijn vergrendeld, de gordijnen gesloten. De ramen zijn afgedekt met matrassen, vastgespijkerd in de kozijnen. De kinderen slapen. Straks zal ze hen wakker maken en hen blinddoeken. Vandaag zullen ze het huis verlaten. Vandaag zetten ze alles op het spel.

Reactie schrijven

Commentaren: 0