· 

Short review Mortal Engines

Short review Mortal Engines - Philip Reeve. Spoiler alert!

 

 ⭐️5/5

 

In een woord adembenemend. Dit boek laat mij achter met het gevoel dat mijn ziel ook door MEDUSA is weggestraald. Het begin van het boek is een vriendelijk ontmoeting met Tom en de wereld van het rijdende London dat bijna direct een duistere kant krijgt. Het verhaal wordt in een rap tempo verteld, vol spanning maar ook humor. Het einde breekt het hart van de lezer echter meedogenloos in stukken en ik moet zeggen dat ik het gewaagd vind dat de schrijver zo weinig personages in leven laat.

 

 

Ik heb de film eerst gezien en hoewel ik die fantastisch vond weet ik niet of ik er perse goed aan heb gedaan. De regisseur heeft het halve boek herschreven waardoor de film er weinig meer van wegheeft. Beiden zijn goed maar je moet boek en film echt los van elkaar kunnen zien.

 


Achterflaptekst van het boek

Duizenden jaren nadat de beschaving verwoest is door een catastrofale gebeurtenis, heeft de mensheid zich op een opmerkelijke manier aangepast en is er een nieuwe manier van leven ontstaan. Steden zijn op rupsbanden gezet en deze zogenaamde tractiesteden zwerven nu over de aarde. De enige manier om aan brandstof te komen, is door andere steden aan te vallen en vervolgens te plunderen. Tom, afkomstig uit een van de lagere bevolkingsgroepen van de grote tractiestad Londen, moet vechten voor zijn leven als hij de gevaarlijke voortvluchtige Hester Shaw tegenkomt. Twee tegenpolen, waarvan de paden nooit hadden mogen kruisen, smeden een onwaarschijnlijk bondgenootschap dat de koers van de toekomst moet veranderen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0