· 

Short review Ready Player One

Short review Ready Player One - Ernest Cline. Spoiler Alert!

 

 

⭐️3/5

 

Omdat ik zelf ook regelmatig game keek ik er erg naar uit om dit boek te lezen. Helaas was het niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Hoewel de setting uniek is en het verhaal nog unieker had ik moeite met het te lezen. Zelf kom ik uiteraard niet uit de jaren 80 en daarom voelt het alsof het boek niet voor mij bedoeld is. Veel verwijzingen kende ik niet. Uiteraard werd alles uitgelegd maar dit veroorzaakte mini info-dumps die mij weer uit het verhaal duwden. Ook sprak Wade mij niet aan als hoofdpersonage en ik vond hem zelfs een beetje eng als ik eerlijk ben. Ik denk dat Shoto en Daito mij meer hadden aangesproken in de hoofdrol. Het einde vond ik daarentegen leuk bedacht en geschreven. Precies het einde vol genoegdoening wat de lezer wilt.


Achterflaptekst van het boek

We schrijven 2044. Sinds de Grote Recessie leeft een aanzienlijk deel van de wereldbevolking in schrijnende armoede. Als James Halliday kinderloos sterft, laat hij de hongerende mensheid een fantastisch spel na: OASIS, een onlinegame die door miljarden spelers tegelijk gespeeld kan worden. Kort na zijn dood blijkt dat hij drie sleutels in het spel verstopt heeft, die leiden naar een kluis waarin de rest van zijn erfenis ligt opgeborgen. Wie de sleutels vindt, wordt in één klap multimiljonair. De jacht op de sleutels voert honderdduizenden nerds, geeks en gamers terug naar de jaren tachtig van de twintigste eeuw, de tijd waarin Halliday opgroeide. In de popcultuur van the eighties gaan ze op zoek naar aanwijzingen - en naar geluk.

Reactie schrijven

Commentaren: 0