·

Short review Zij Die Hoort

Short review Zij die hoort - Patty van Delft. Spoiler alert!

⭐️4/5

Lange tijd heb ik nagedacht over wat ik van dit boek vind. Op sommige punten deed het me denken aan het eerste deel van Harry Potter. Omdat het echt een sfeer boek is. De wereld proef je veelvuldig en drakenruiters! Hoe gaaf is dat! Ik heb zeker genoten van het boek. De bijzondere band van de ruiters met hun draken en de intrigerende wereld, maar ik heb me ook gestoord aan het continue gehuil van Jill en dat het eigenlijk niet duidelijk is waarom de andere personages in het boek haar zo geweldig vinden. Ik hoop dat ze in het tweede boek van de serie wat sterker in haar schoenen staat.

Op de foto de prachtige hardcover editie van Zij die hoort met schitterende zilveren letters. Daarnaast twee ruiters van Raveleijn.

Bloed tegen de autoruit... De nachten van Jill worden geteisterd door een nachtmerrie over het ongeluk waarbij ze haar moeder verloor. Haar vader heeft ze nooit gekend. In de nacht van haar zestiende verjaardag ziet ze buiten de schim van een draak. Ervan overtuigd dat ze droomt, gaat ze ernaartoe en ontmoet de Drägannymare Jordian, een drakenridder uit Drägan Duma. In die parallelle wereld zijn draken een verbond met de mensen aangegaan om de kwaadaardige Morbiden het hoofd te bieden. Jill blijkt door haar bloedlijn van vaders kant voorbestemd te zijn om in Drägan Duma opgeleid te worden tot Drägannymare. Ze krijgt slechts een paar dagen de tijd om te beslissen of ze dit werkelijk gaat doen. Verward blijft ze achter. Moet ze alles wat ze kent achter zich laten en de overstap maken naar het onbekende Drägan Duma?