·

Short review Fangirl

Short review Fangirl - Rainbow Rowell. Spoiler alert!

⭐️ 4/5

Weer een uitstapje naar een genre dat ik normaal niet lees! Contemporary. Ik wilde graag Carry On lezen maar kreeg de tip dit boek eerst te lezen en ik heb er zeker geen spijt van. Het is een meeslepend verhaal van een meisje met sociaal fobische klachten die uit haar schulp kruipt en een leven bouwt op de universiteit. In het begin heeft ze veel tegenslag en vreesde ik dat het misschien niet goed zou komen, maar uiteindelijk vond Cath een plekje voor alles. In veel dingen kon ik mij herkennen in haar en dat maakte het soms ook wel confronterend om te lezen. Hoewel het verhaal een geheel vormt voelt het wel alsof er een vervolg moet komen, want Cath’s moeder voelt als een los draadje wat nog vastgeknoopt moet worden. Binnenkort ga ik in Carry On beginnen met Cath en haar vrienden in gedachten.

Cath is fan van Simon Snow, maar zo zijn er wel meer. Het enige verschil is dat een Simon Snow-fan zijn voor Cath net zo veel betekent als kunnen ademen voor de rest van de mensheid. Als Cath niet over Simon Snow leest, in boeken waarin hij de hoofdpersoon is of op forums, dan schrijft ze fanfictie of verkleedt ze zich als een van de personages uit de films.Tot nu toe was haar tweelingzus Wren net zo gek op Simon Snow, maar nu ze gaan studeren is het fangirlen er voor Wren wel een beetje af. Cath zal nu dus alleen door haar veelal fictieve leven moeten gaan. Maar is ze daar wel klaar voor? Haar nieuwe kamergenoot Reagan is in ieder geval vastbesloten om Cath een handje te helpen. Samen trekken ze ten strijde tegen veeleisende docenten, manische ouders en sluimerende verliefdheden en komt Cath erachter dat nerd zijn eigenlijk wel heel cool is.