·

Short review Verleiding

Short review Huis van de nacht 6: Verleiding - P.C Cast. Spoiler alert!

Sorry voor mijn tijdelijke afwezigheid, maar de griep had mij helaas ook te pakken. Lezen en schrijven lagen dan ook helemaal stil. Nog steeds voel ik mij niet helemaal fit, maar het is toch tijd voor de volgende korte recensie.

⭐️3/5

Review: Ook dit boek vond ik een stuk minder goed dan de eerste vier boeken, helaas. Het voelt aan alsof er een patroon is ontstaan waar Zoey en haar vrienden wegvluchten van het huis van de nacht om er vervolgens weer naar terug te keren met een hoop onnodig gekibbel tussendoor. Het was wel een onwijze opluchting dat Zoey eindelijk de bezitterige Erik dumpte. Het einde was daarentegen schokkend en het als lezer niet te voorspellen. Het maakte veel goed want eigenlijk moet je wel meteen in deel 7 verder om antwoord te krijgen op de vraag of allemaal daadwerkelijk heeft plaats gevonden.

Na dit boek neem ik even pauze van de Huis van de nacht serie! Wel heb ik ze nu allemaal zelf in bezit zoals op de foto te zien, eerder leende ik ze voornamelijk van de bibliotheek.

Dus jij dacht dat Zoey Redbird even een break zou nemen na de recente enerverende gebeurtenissen? Helaas zit dat er niet in voor de Hoge Priesteres van het Huis van de Nacht. Het duistere kwaad dat zich schuilhoudt in de tunnels onder het Tulsa Depot groeit, en Zoey verdenkt Stevie Rae ervan verantwoordelijk te zijn voor veel meer dan ze doet voorkomen. Aphrodites visioenen waarschuwen Zoey dat ze niet alleen moet oppassen voor Kalona en zijn duistere vrienden, maar maken haar ook duidelijk dat alleen zij de kracht heeft om de kwade geesten te stoppen. Zoey heeft geen keus: als ze Kalona niet verslaat, zal hij wraak nemen op iedereen in haar omgeving...