· 

Collectie post!

Collectie Post

 

 

Een gedeelte van mijn verzameling bestaat uit de boeken van Paul van Loon. Als kind verslond ik zijn griezelboeken en nu nog steeds lees ik ze met plezier opnieuw. Vampiers in de school, de boeken over de familie RIP en de Griezelbusreeks zijn mijn favorieten, maar ook Raveleijn vind ik onwijs tof. Ook heb ik mooie herinneringen aan de Griezelgenootschapboeken. Naast boeken heb ik ook nog de figuren van Raveleijn, die de Efteling heeft uitgebracht samen met de parkshow. Een goede vriend van mij heeft voor mij ook een prachtige houtsnede gemaakt van het vleermuis symbool van de Griezelbus, die is op de foto te zien.

Paul van Loon’s boeken hebben mij ook geïnspireerd om zelf te gaan schrijven en hier ben ik hem heel dankbaar voor. Gelukkig heb ik hem ook meerdere malen in levende lijve mogen ontmoeten om hem dit te zeggen. Dit waren bijzondere momenten voor mij. Destijds heb ik hem een van mijn zelfgeschreven griezelboeken gegeven en hij heeft mij laten weten die nog steeds te hebben. Echt onwijs gaaf!

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0