· 

Favoriete boek post!

Favoriete boek post!

 

 

Mijn favoriete boek blijft toch wel Vampier in de school van Paul van Loon. Dit boek heeft als kind zo’n indruk op mij gemaakt en zorgde dat ik gek werd op vampiers. Het boek gaat over Jacko, bij hem op school worden steeds meer kinderen ziek. Ze zien bleek en hebben vreemde wondjes in hun hals. Hij vermoedt dat dit het werk is van een vampier en gaat op nader onderzoek uit, maar er staat hem meer te wachten dan hij had voorzien. Het is dan wel een kinderboek maar dit blijft toch spannend:

‘Elke nacht heb ik dezelfde droom. Ik word wakker in het pikdonker. Dan wordt er op het raam geklopt. Ik stap uit bed en loop naar het raam. Ik wil niet maar ik moet wel. Iets dwingt mij. Ik schuif de gordijnen open en ik zie hem. Zijn gezicht is wit als de maan. Zijn ogen zijn rood. Ik moet ernaar blijven kijken. Dan opent hij zijn mond en zie ik zijn tanden...’

Het is de hoogste tijd dat ik het boek weer eens herlees. Ik heb drie versies van het boek, ook een uit 1995, maar deze twee zijn toch het mooiste!

Reactie schrijven

Commentaren: 0