· 

Short review de Wrede prins

Short review de Wrede prins - Holly black. 

 

 

⭐️4/5

 

 

Ik had al zoveel gehoord over dit boek en was dan ook onwijs verheugd om te horen dat deze toch naar het Nederlands werd vertaald. Toen hij uitkwam heb ik hem meteen gekocht en mocht ik meedoen met een leuke readalong. Tijdens het lezen had ik het gevoel dat het verhaal niet echt ergens naartoe ging. Ik kan er niet echt mijn vinger opleggen waar dat door kwam, misschien de wispelturigheid van sommige personages. Het verhaal is uniek en de personages vond ik allen heel tof en goed bedacht. Jude is onvoorspelbaar waardoor het spannend is, wat zal haar volgende zet zijn? De laatste 100 pagina’s hebben mij met name blij verrast en ik hoop heel erg dat het vertalen van deel 2 niet al te lang duurt! PS. Kijk hoe mooi dit boek is! Op de foto de prachtige illustratie die binnen in het boek staat.


Achterflaptekst van het boek

Toen Jude zeven was, kwam er een vreemde man langs: een man met gekke kleren, puntige oren en een donderstem. Voor Jude wist wat er gebeurde, haalde hij een zwaard tevoorschijn en vermoordde daarmee haar ouders. Jude en haar zusjes moesten met hem mee, ver weg naar het elfenland Elfhame. Tien jaar later is Jude een opstandige jonge vrouw. Ze heeft het zwaar in Elfhame: ze wordt gediscrimineerd om haar menselijke afkomst en soms zelfs bedreigd. De arrogante prins Cardan is het ergst van allemaal, dus waarom krijgt ze het altijd zo warm als hij in de buurt is? Het tij keert als Jude door Cardans broer, kroonprins Dain, wordt ingeschakeld als spion. Naarmate haar spionnentraining vordert, krijgt ze meer zelfvertrouwen en maakt ze nieuwe vrienden. Eindelijk lijkt ze haar plek te hebben gevonden. Maar in Elfhame is niets wat het lijkt, en wie hoog vliegt, kan diep vallen…

Reactie schrijven

Commentaren: 0