· 

Short review Soul riders 1

Short review Soul riders 1: het Eiland van de paarden - Helena Dahlgren

 

 

Het is lang geleden dat ik een paardenboek las, maar vroeger kon ik daar erg van genieten dus besloot ik dit pareltje te kopen. De cover heeft me echt overgehaald. Het verhaal was leuk en uniek, maar wel voorspelbaar. Wel vond ik het onduidelijk voor welke leeftijd dit boek bedoeld is. De informatie die erin word behandeld is zeker voor oudere kinderen, maar de voorspelbaarheid spreekt dat weer tegen. Ik heb van het verhaal genoten, maar het einde vond ik wel vreemd. Het voelt afgekapt, alsof het daadwerkelijke einde eraf gesneden is. Hopelijk komt het vervolg snel!


Achterflaptekst van het boek

Lisa verhuist samen met haar vader naar het eiland Jorvik. Daar merkt ze meteen dat er iets vreemds aan de hand is. Er gebeuren mysterieuze dingen. De kleuren lijken feller, sterren dansen in de lucht. En waarom wordt Lisa, die sinds het ongeluk van haar moeder niet meer op een paard heeft gezeten, zo sterk aange­trokken door het paard Starshine? Begrijpt hij haar echt zo goed als het lijkt? Lisa laat dingen gebeuren die ze zelf niet kan ­verklaren. ­Onbedoeld raakt Lisa samen met haar drie nieuwe vriendinnen betrokken bij een eeuwenoude strijd, een strijd die de vier meiden en hun paarden in groot gevaar brengt…

Reactie schrijven

Commentaren: 0