·

Short review de Beminde

Short review de Beminde - Kiera Cass. Spoiler alert!

⭐️1/5

Een typisch geval van bookstagram made me do it. Het boek heeft een prachtige cover en ik hoorde zoveel over het boek. Toen er weer een leuke readalong voorbij kwam besloot ik mee te doen en het boek te kopen. De selectie serie van Cass heb ik niet gelezen, dus ik had geen idee wat ik kon verwachten. Helaas stelde het boek me onwijs teleur. Ik denk dat dit zelfs een van de meest ongeloofwaardige boeken is die ik gelezen heb. De schrijfstijl was kinderlijk en te vlot naar mijn smaak. Er werd veel gebruik gemaakt van onnodige hulpwerkwoorden wat het lezen voor mij verstoorde. Ook voelde het alsof er veel informatie miste in het verhaal om het echt goed te kunnen begrijpen. Het verhaal ging dan ook als een sneltrein en voelde erg gehaast. Met het hoofdpersonage Hollis had ik ook totaal niets. Ze is erg onverstandig en het feit dat ze steeds word geprezen terwijl ze vrijwel niks doet irriteerde me mateloos. Wat mij nog wel het meest met stomheid sloeg was het feit dat haar beste vriendin Delia Grace uit de doeken doet dat ze alleen maar met Hollis omgaat om de koning voor zich te winnen en haar vervolgens beledigingen naar het hoofd slingert en Hollis wordt hier totaal niet kwaad om. Achteraf is ze haar zelfs dankbaar voor! Ook de reactie van de familie Eastoffe na de komst van de Donkerste ruiters is veel te licht, net als die van Hollis zelf. Hollis denkt eigenlijk continue enkel aan zichzelf en wend ook gesprekken meer dan eens naar haarzelf toe. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zal ik jullie besparen. Kortom, het boek was totaal niet mijn ding en raad hem erg af aan kritische lezers.

Hollis Brite is opgegroeid in Keresken Castle, samen met de andere dochters van adel, in de hoop de aandacht van de toekomstige koning te trekken. De jonge koning Jameson van Coroa is eigenlijk nooit op zoek geweest naar een echtgenote, totdat hij Hollis ontmoet. Als Jameson haar de liefde verklaart, is Hollis dolblij. Maar terwijl hij haar het hof maakt, realiseert Hollis zich dat de eindeloze stroom cadeaus en aandacht gepaard gaan met torenhoge verwachtingen.

Met een bezoek van de koning van Isolte in het vooruitzicht, ziet Hollis een kans om aan Jameson – en zichzelf – te bewijzen dat ze een geschikte koningin is. Maar wanneer ze een vreemdeling ontmoet die recht in haar hart lijkt te kijken, vraagt Hollis zich af of een leven met Jameson in het paleis een droom is die uitkomt, of een nachtmerrie die nooit eindigt.