· 

Short review Bloed en Beenderen

Short review Bloed en Beenderen - Tomi Adeyemi. 

 

 

⭐️5/5

 

Hoewel ik ontzettend lang erover heb gedaan om door het boek heen te komen was het verhaal echt een fantastische reis. Ik kon moeilijk in het verhaal komen omdat ik het gevoel had dat ik er middenin viel en werd gebombardeerd met world building informatie, tradities en geschiedenis. Toch toen ik er eenmaal in zat las ik hem in een ruk uit. De personages zitten zo goed in elkaar en het is gaaf dat we in veel van hun hoofden mogen meekijken. Het boek heeft me ook verrast met verschillende plottwists. Wel vind ik dit boek eigenlijk te heftig voor YA en ook de schrijfstijl was erg intens. Dit boek hoort naar mijn mening eerder thuis bij de volwassen fantasy, maar genoten ervan heb ik zeker!


Achterflaptekst van het boek

Ooit leefden er in Orïsha mensen met magische krachten. Tot een wrede koning besloot de maji, een minderheid met donkere huid en zilverwitte haren, te vervolgen. Zélie kan zich de nacht dat ze toe moest kijken hoe de handlangers van de koning haar moeder ophingen nog levendig herinneren. Sindsdien is magie een doodzonde en een donkere huid iets om op neer te kijken. Tien jaar later krijgt Zélie de kans om de magie terug te brengen naar Orïsha. Met de hulp van een prinses op de vlucht, moet ze uit handen zien te blijven van Inan, de kroonprins, die vastbesloten is de magie nu voorgoed uit te bannen. Gevaar ligt overal op de loer in Orïsha, maar het grootste gevaar schuilt misschien nog wel in haar groeiende gevoelens voor de vijand...

Reactie schrijven

Commentaren: 0