· 

Kinderboeken post!

Kinderboeken post!

 

De Griezelbus serie van Paul van Loon las ik toen ik ongeveer 10 jaar was. Ik was onwijs onder de indruk van het verhaal waarin de duistere P. Onnoval het land doorreed in zijn Griezelbus om schoolklassen op te pikken en ze voor te dragen uit zijn erg levendige griezelverhalen. Elk boek had dus een overkoepelend verhaal dat dan werd onderbroken door de kleinere verhalen die P. Onnoval voorlas. De reeks heeft 8 boeken, die ik destijds allemaal op school las. Helaas heb ik ze nog niet allemaal zelf gekocht, maar dat ga ik zeker doen en uiteraard ook de verschillende uitgaven. Degene met de cover getekend door Camilla Fialkowski geven mij echt een nostalgisch gevoel, maar ook de jubileum uitgave vind ik prachtig.

 

PS. Kijk de schattige houten Griezelbus vleermuis, die een vriend voor me gemaakt heeft! Zo leuk!

Reactie schrijven

Commentaren: 0