·

Short review het Hart van de adelaar

Short review Het Hart van de Adelaar - Emmelie Arents

Eindelijk viel dit pareltje op de mat. Ik begon er meteen in en ik kan zeker zeggen: ik heb ervan genoten! Joana was een leuk personage om te volgen. Een sterke vrouw, die ondanks alles wat er gebeurd is toch wel een grapje kan maken. In het laatste gedeelte van het boek keken we ook door de ogen van anderen. Dat was even wennen, maar voegde wel iets toe. De magie in dit boek vond ik ook gaaf, zeker het angstaanjagende idee van een hartbewerking. Het boek las onwijs vlot met korte hoofdstukken en een groter lettertype. Voor een lezer, die moeite heeft met concentreren zoals ik, was dit heel prettig. Natuurlijk heeft Emmelie’s fijne, mooie schrijfstijl er ook voor gezorgd dat ik nadat ik over de helft was niet meer kon stoppen en alles in een keer uit moest. Het boek is een dikke aanrader

Joana Sky bezit het vermogen om dodelijke wensen uit te spreken, een talent dat in Tuvalon wordt gevreesd en vernietigd.

Wanneer ze ten onrechte wordt veroordeeld voor het uitspreken van een Hartbewerking, gaat ze de doodstraf tegemoet. Koning Damon heeft echter andere plannen voor het meisje dat in staat is om harten te verpulveren. Ze begrijpt al snel dat haar leven gespaard werd met slechts één doel: het uitroeien van het rebellenleger de Adelaars. De tegenstanders worden sterker, maar Joana's training aan het hof vormt haar tot het perfecte wapen. De opdracht van de koning is harteloos: hij beveelt Joana om de Adelaars te vernietigen. Lukt het haar om weerstand te bieden en te overleven zonder haar eigen hart op te offeren?