·

Recensie Het Hart van een cowboy

Recensie Het Hart van een cowboy

Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik een fan ben van de Twin Bridges serie van Debra Eliza Mane. De eerste drie boeken heb ik met veel plezier gelezen. Ik keek er dus onwijs naar uit om te beginnen in dit boek, het vierde deel van de Twin Bridges serie. Zal dit deel net zo goed zijn als de rest?

Waar gaat het boek over?

Het verhaal richt zich op twee personages. Becky en Nathan. Becky is een jonge vrouw, die al jaren op straat doorbrengt. Ze wil haar leven graag beteren en is op zoek naar een baan. Een serveerster wijst haar op een mooie kans in Twin Bridges. Ondanks dat Becky het niet aanneemt, is ze toch benieuwd naar het dorpje en reist ernaar af.

Nathan woont al een tijdje bij zijn neef in Twin Bridges en helpt hem op zijn succesvolle ranch. Nu de rust eindelijk is teruggekeerd in zijn leven hoopt hij zijn verleden achter zich te kunnen laten. Op een dag ontmoet hij in restaurant in het dorp het opvallende meisje Becky. Vanaf het eerste moment is het duidelijk dat de twee een bijzondere klik hebben, maar zijn Nathan en Becky, met ieder hun eigen problemen, hier wel klaar voor?

Mijn mening

De cover van het boek beloofd weer een romantisch verhaal met een cowboy tint, zoals de voorgaande delen. Het wijkt wel iets af van de andere delen. Het lettertype van de titel is anders en niet uitgelicht zoals bij de andere delen. Hierdoor kan het lijken alsof dit boek niet bij de serie hoort, maar niets is minder waar.

Ik heb altijd gedacht dat feelgood boeken niet voor mij zouden zijn, maar de Twin Bridges serie is toch een van mijn favoriete boekenreeksen geworden. Het is fijn om weer terug te zijn in het kleine cowboy stadje. Het is vooral leuk om alles te zien door de ogen van een nieuw personage en ook een bekende. Het wisselt elk hoofdstuk af en geeft zowel een frisse als een vertrouwde blik op het verhaal.

Debra’s fijne, vlotte schrijfstijl zuigt je meteen op in het verhaal en zorgt ervoor dat je niet meer kan stoppen met lezen. Naast de problemen en moeilijkheden tussen de personages blijft er in het boek altijd ruimte voor luchtigheid en humor. Normaal gesproken ben ik een langzame lezer en heb ik minstens een week nodig om een boek uit te lezen. Bij de Twin Bridges serie is dit niet zo. Binnen twee dagen sloeg ik dit boek alweer dicht en ik heb weer genoten. De fijne korte hoofdstukken en het wisselende perspectief helpen echt om steeds weer een hoofdstukje verder te willen lezen.

Becky is een nieuw personage in de reeks. Ze is een stoere meid, die voor zichzelf kan opkomen en alles weet van overleven op straat. Haar roze haar en tatoeages maken haar een buitenbeentje. Daarom leefde ik meteen met haar mee. Ik kan nu wel zeggen dat ze een van mijn nieuwe favoriete personages is.

Nathan kennen we uit de andere boeken, maar nu leren we hem goed kennen. Hij draagt veel geheimen met zich mee, die we als lezer langzaam moeten ontrafelen. Ondanks dat het mysterieus is aan het begin leef je ook met hem mee. Je gunt hem een nieuwe start en de warme familie waarin hij terecht is gekomen.

Gelukkig krijgen we weer genoeg te zien van de grote Brooks familie uit de andere boeken. Als lezer vraag je je toch altijd af hoe het hen nu vergaat en dit wordt ruimschoots beantwoord. Ieder personage komt weer aanbod.

Echter heb ik wel een persoonlijk minpuntje in dit boek. Het einde is vrij abrupt en dit vind ik wel jammer. Ik had heel graag gezien wat er daarna gebeurde. Ik kan natuurlijk niet in detail treden, anders spoiler ik. Hopelijk komt er in een later deel nog aanbod hoe het verder verlopen is, want ik brand van nieuwsgierigheid.

Het hart van een cowboy is een ontzettend leuk feelgood boek voor de lezers, die dit genre graag lezen. Ondanks dat je het boek los kunt lezen van de andere delen adviseer ik toch om de andere delen eerst te lezen. Dit is toch het leukst, omdat je alle personages dan in de goede volgorde leert kennen. Als je op zoek bent naar een romantisch boek met een goede dosis humor kan ik deze serie echt aanbevelen.

Zoals ik eerder benoemde is Het hart van een cowboy het vierde deel in de Twin Bridges serie. Er zijn nog drie voorgaande delen: Abby&Blake(1), Jacob&June(2) en Duke&Ian(3). Na Het hart van een cowboy volgt deel 5: Een magisch kerstfeest in Twin Bridges.

Ik geef dit boek 4/5 sterren en beveel de serie in zijn geheel zeker aan.

Becky Morgan heeft een leven dat niet bepaald standaard is. Onder haar wat ruige uiterlijk schuilt echter een jonge vrouw die haar uiterste best doet haar leven te beteren. In het slaperige dorp Twin Bridges valt ze als een blok voor de robuuste rancher Nathan. Dat ze echter een vreemd verhaal over hem heeft gehoord van een serveerster genaamd Lucy-Jane maakt het allemaal niet makkelijker. Maar een man zoals hij, die alles heeft wat zij nooit gehad heeft, kan toch niets in haar zien. Zij is immers een “niemand”. Nathan Brooks loopt op een dag nietsvermoedend The Wagon Wheel binnen, als een jonge vrouw direct zijn aandacht trekt. Haar roze haren en kleurige tatoeages maken haar een ware blikvanger. Dat ze zich luid proestend verslikt in haar koffie op het moment dat hij binnenstapt maakt dat hij het niet kan laten naar haar te blijven kijken. Toch is dat niet de enige reden waarom hij versteend lijkt. Iets in haar trekt hem aan. Is het soms omdat zij er zo anders uitziet dan hij zich vanbinnen voelt? Ook al voelt Nathan er veel voor haar beter te leren kennen, de pijn uit zijn verleden weerhoudt hem daarvan.