· 

Recensie Eeuwig verbond

 

Recensie Eeuwig verbond - Rebecca Maizel

 

⭐️1/5

 

 

Het nadeel van mijn huidige tbr is dat ik ook de boeken moest pakken waar ik geen verwachtingen van heb. Dit boek was daar een van. De cover is prachtig, evenals het binnenwerk.

 

Helaas houd het daar wel bij op. Vanaf bladzijde 1 is het eerste wat me opviel: het ontbreken van een geloofwaardigheid in het verhaal. Een vampiervrouw van 500 jaar oud dwingt haar geliefde, zijn leven op te geven om haar weer mens te maken. Na een honderdjarige slaap ontwaakt ze en sterft hij kort daarna om het ritueel te voltooien. Haar geliefde heeft haar ondergebracht op een kostschool en dat is ook alle bescherming die haar biedt tegen de vampierclan, die haar geheid zal opjagen.

Je zou denken dat als je 500 jaar iemands zielsverwant bent, je die niet zomaar vergeet. Hoofdpersoon Lenah wel. Zodra ze naar buiten loopt heeft ze de heetste jongen van de school al ontdekt en laat haar interesse merken. Naast haarzelf en de knappe Justin kraakt Lenah iedereen af. De een is vreemd, de ander fatsig, de ander lelijk. Hoewel ze het niet letterlijk uitspreekt lijkt niemand goed genoeg voor haar.

Ik heb het 100 pagina’s volgehouden en ben daarna gestopt.

Wel vond ik de schrijfstijl in het boek goed. Er werd een brede woordenschat gebruikt en het las vlot. Alleen maakte de bovengenoemde factoren het toch geen prettig boek voor mij.

Hoe graag ik dit boek ook leuk wilde vinden, het lukte niet. Het spijt me.

 

PS. Mijn gehele recensie lees je op Schrijfdomein.nl 

 


Achterflaptekst van het boek

Lenah Beaudonte is op het eerste gezicht een doorsnee zestienjarige: ze is nieuw op school, doet haar best erbij te horen en is verliefd op de aanvoerder van het lacrosseteam. Maar in werkelijkheid is de mooie Lenah meer dan vijfhonderd jaar oud en de aanvoerster van een clan geduchte vampiers.

Na eeuwenlang haar bloedige instincten te hebben gevolgd, verlangt Lenah ernaar weer een mens van vlees en bloed te worden: het gewone meisje dat ze ooit was, voor ze door een vampier werd ingelijfd. Haar soulmate Rhode besluit haar te helpen en voert een levensgevaarlijk ritueel uit waardoor de transformatie mogelijk wordt.

Na honderd jaar ontwaakt Lenah uit een soort winterslaap en neemt ze de plaats in die Rhode voor haar gecreëerd heeft. Alsof het leven als tiener op een privéschool nog niet stressvol genoeg is, voelt ze een tijdbom tikken: haar clan, die ze in de steek gelaten heeft, hoeft de crypte waar ze in zou moeten liggen, maar te openen om te ontdekken dat de vogel gevlogen is¿

En dat is niet haar enige probleem. Kan een ex-vampier overleven in deze moderne wereld, die zo vreemd voor haar is? En wat kan ze doen om haar nieuwe vrienden te beschermen tegen de bloeddorstige dreiging van haar voormalige volgelingen?

Reactie schrijven

Commentaren: 0