· 

Recensie de Academie

 

Recensie de Academie - Astrid Boonstoppel 

 

Bij dit boek was het de flaptekst, die mijn aandacht trok. “Maar langzamerhand ontdekt ze dat de Academie vele geheimen kent…” Dat belooft toch een hoop spanning. Ik werd steeds nieuwsgieriger, wat zou er zich afspelen op de prestigieuze kostschool, waar weinig over bekend is? Uiteindelijk moest ik het weten en gelukkig kreeg ik het boek van sinterklaas.

 

Eigenlijk lees ik zelden thrillers, dus ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Toch paste dit boek wel in dit genre. Spanning was er zeker, maar naar mijn mening niet genoeg. De eerste helft van het boek gaat vooral over Em’s nieuwe leven op de school. Isabella is een strenge mentrix, die de meisjes veel regels oplegt. Ook moeten ze in korte tijd heel veel verschillende vakken leren. Ondanks al dat heeft Em het toch naar haar zin. De lezer krijgt tussendoor mysterieuze boodschappen. Voor mij schepte die meer verwarring dan spanning. De tweede helft van het boek is spannender en houd de lezer meer vast. Het verhaal neemt een duistere wending, die ik persoonlijk niet op die manier zag aankomen.

 

Mijn gehele review vind je binnenkort op de nieuwe schrijfwebsite!


Achterflaptekst van het boek

Niemand weet wat er precies gebeurt tijdens een Academiejaar aan de exclusieve Recourt Academie voor meisjes. De alumni zwijgen als het graf. Eén ding is echter zeker: de studenten worden zonder uitzondering succesvol.

Jaarlijks worden hooguit vijf studenten toegelaten tot de eliteschool van Frédéric en Isabella Recourt. De ambitieuze, talentvolle Em is een van die studenten. Ze kan niet wachten om haar grote voorbeeld, Isabella, in het echt te ontmoeten. Dit jaar is het begin van haar toekomst. Maar langzamerhand ontdekt ze dat de Academie vele geheimen kent...

Reactie schrijven

Commentaren: 0