· 

Anime post: Yuri on ice

 

Anime post: Yuri!!! on ice

 

Naast boekenpraat leek het me ook leuk om af en toe te vertellen over de anime series, die ik kijk. Wie weet zit er iets bij wat op jouw To Watch lijstje past! 

 

De eerste serie waar ik jullie over wil vertellen is LGBT anime Yuri!!! on ice. We volgen de Japanse professioneel kunstschaatser Yuri. Door zijn zenuwen heeft hij een grote blunder gemaakt in de internationale Grand Prix finale. Hij is zo uit het veld geslagen dat hij terugkeert naar huis en niet weet of hij ooit nog het ijs op wilt.

Dan verschijnt plots zijn idool en wereldkampioen kunstschaatsen Victor voor zijn neus en biedt aan Yuri’s coach te zijn. Al Yuri’s dromen lijken uit te komen nu hij les kan krijgen van de wereldkampioen, alleen is hij niet de enige die Victor als zijn coach wilt.

Een getalenteerde Russische kunstschaatser, die toevallig ook Yuri heet, reist Victor achterna om hem aan een oude belofte te herinneren. Wat betekent dit voor de toekomst van onze Japanse Yuri? 

 

Ik heb ontzettend genoten van de serie. De ontwikkelingen die de personages doormaken is ontroerend en er is genoeg ruimte voor hilarische momenten. Normaal kunnen series, die zich in deze wereld afspelen, mij niet erg boeien. Maar bij Yuri!!! on ice zat ik telkens op het puntje van mijn stoel. Zelfs als je niets met sport of kunstschaatsen hebt, is deze serie erg leuk om te volgen. Ik raad hem heel erg aan!

Reactie schrijven

Commentaren: 0