· 

Manga post: Tokyo Ghoul

 

Recensie Tokyo Ghoul manga serie - Sui Ishida

 

Naast boeken lees ik graag manga en laat ik jullie graag kennismaken met de grote variatie aan manga series, die er zijn. Tokyo Ghoul is een vrij bekende manga en er is ook een anime(animatie serie) van. Op aanraden van een vriendin dook ik in deze serie en niets had mij kunnen voorbereiden op wat ik erin aantrof.

 

Het verhaal begint vrij onschuldig, met een jongen, Kaneki, die zijn eerste date heeft. Al snel neemt het verhaal een zeer duistere wending. Kaneki overkomt het onmogelijke: hij verandert zelf in Ghoul. De wereld waar hij in terecht komt is zo hard, zo oneerlijk. Iets waar een verlegen, zachtaardige jongen als hij helemaal niet past. De meeste Ghouls leven als eenzame roofdieren, die hun “jachtgebied” verdedigen. Ze staan er dus totaal niet voor open om Kaneki te helpen met zijn angstaanjagende nieuwe krachten en honger naar mensenvlees. Als alles verloren lijkt komt er hulp uit onverwachte hoek. Ondanks dat Kaneki alles is kwijtgeraakt, vindt hij een veilig onderkomen bij organisatie Anteiku. De mensen daar helpen hem met zijn problemen en Kaneki kan zelfs weer terug naar school, maar het gevaar is bij lange na niet geweken. 

The Commission of Counter Ghoul, een organisatie die erop uit is om alle Ghouls te doden, is constant op zoek naar hen en ook vanuit de Ghoul wereld zijn er genoeg bedreigingen voor Kaneki. Hij is immers een One-eyed Ghoul, een unicum, wat de aandacht van velen trekt.

 

Mijn gehele review lees je binnenkort op de nieuwe schrijfwebsite

Reactie schrijven

Commentaren: 0