· 

Recensie Flashback

 

Recensie Keeper of the Lost Cities: Flashback (7) - Shannon Messenger

 

Spoiler alert: Kan spoilers uit de vorige delen bevatten!

 

De cliffhanger van Nightfall was ik niet vergeten, maar Flashback begint enkele tijd na die gebeurtenis. Een Neverseen lid, de broer van een van Sophie’s vrienden, die zijn familie verraadde, is zijn geheugen kwijt. De council beslist dat hij weer bij de familie moet gaan wonen onder streng toezicht, maar dit brengt een hoop problemen met zich mee. Het lijkt een spannende toon te zetten voor de rest van het verhaal. Zeker als het wordt gevolgd door een schokkende en erg heftige gebeurtenis. 

 

Hierna gebeurde er echter iets wat ik niet verwachtte. Het verhaal kwam in een rustiger vaarwater, omdat Sophie moest herstellen van de heftige gebeurtenis. Wat mij betreft was het vaarwater te rustig. Ik begrijp dat de schrijfster probeerde te laten zien dat de Neverseen hard kunnen toeslaan, maar de eerste helft van het boek gebeurde er vrijwel niets. We volgden Sophie’s herstel in meer detail dan ik had willen krijgen.

 

Mijn gehele review lees je binnenkort op de nieuwe schrijfwebsite


Achterflaptekst van het boek

Sophie Foster doesn't know what—or whom—to believe. And in a game with this many players, the worst mistake can be focusing on the wrong threat. But when the Neverseen prove that Sophie's far more vulnerable than she ever imagined, she realizes it's time to change the rules. Her powerful abilities can only protect her so far. To face down ruthless enemies, she must learn to fight. Unfortunately, battle training can't help a beloved friend who's facing a whole different danger—where the only solution involves one of the biggest risks Sophie and her friends have ever taken. And the distraction might be exactly what the villains have been waiting for.

Reactie schrijven

Commentaren: 0