· 

Recensie Crowns of Croswald

 

The Crowns of Croswald - D.E Night

 

De auteur was zo vriendelijk om mij een recensie exemplaar van dit boek aan te bieden. De prachtige cover en de flaptekst haalden me meteen over om het te gaan lezen. Alleen merkte ik al vrij snel dat ik slecht door het boek heen kwam. Er kwamen veel beschrijvingen in voor met, naar mijn mening, vrij lastige woorden.

Nu is mijn Engels niet van hoog niveau en moest ik elke bladzijde wel meerdere woorden opzoeken. Persoonlijk haalt mij dat ontzettend uit het verhaal en heb daarom besloten om het boek aan de kant te leggen. Voor iemand wiens moedertaal Engels is, zal dit boek vast ontzettend leuk zijn, maar doordat ik veel moest opzoeken en de uitleg niet begreep was het boek echt niet voor mij.

Het verbaast me ook wel dat dit boek word aangeprezen als een middle grade boek. Keeper of the Lost Cities is bijvoorbeeld ook een middle grade serie en hier had ik geen moeite mee en begreep ik alle uitleg. Helaas was The Crowns of Croswald te hoog gegrepen voor mij en daarom beoordeel ik het boek ook niet.


Achterflaptekst van het boek

Ivy Lovely is 16 and she has no idea who she is—or what her powers could be. When she crosses a magical boundary, she discovers a whole new world of enchantment and mystery. Making friends that will last a lifetime—and save her life—she steps into her own abilities and discovers more about her hidden past, magical blood, and the power of Croswald’s mystical stones. But all is not well: a dark history and an evil Queen threatens all that is good. Will Ivy’s bravery and wit be enough?

Reactie schrijven

Commentaren: 0